loading...

رایا پلاستیک

بازدید : 13
دوشنبه 2 خرداد 1401 زمان : 14:48

بازيافت فرآيند جمع آوري مواد زائد، تبديل مجدد آنها به مواد خام و پردازش آنها به محصولات جديد است.

جادوي شگفت‌انگيز تبديل زباله‌ها به محصولات مفيد، چيزي است كه بازيافت را براي هميشه محبوب كرده است. اين را تصور كنيد: اولين استفاده مستند از بازيافت به سال 1031 باز مي گردد كه ژاپن شروع به استفاده مجدد از كاغذهاي باطله كرد. بسيار شگفت انگيز، درست است؟

"بازيافت به معناي ايجاد زباله كمتر و استفاده از مواد خام كمتر براي توليد محصولات است، از اين رو براي محيط زيست مفيد است.
-

فرآيند بازيافت مي تواند به سه روش مختلف اتفاق بيفتد، اما همه آنها سه مرحله مشترك دارند:

  1. جمع آوري و جداسازي مواد قابل بازيافت از زباله ها.

  2. يكي از سه روش شناخته شده را (در يك لحظه توضيح خواهيم داد) را روي باقيمانده اعمال كنيد و آن را به مواد خام برگردانيد.

  3. دوباره مواد خام را به محصول نهايي تبديل كنيد.

مواد قابل بازيافت را مي توان به سه روش مختلف به محصولات جديد تبديل كرد:

  1. بازيافت مكانيكي

يكي از پركاربردترين روش‌هاي جهاني براي استفاده جديد از پسماندها، بازيافت مكانيكي است. از اين روش براي بازيافت پلاستيك، كاغذ و شيشه استفاده مي شود. بقاياي تمام اين مواد بدون تغيير ساختار شيميايي به صورت مكانيكي به مواد جديد تبديل مي شوند.

بازيافت مكانيكي فرآيند ساخت زباله هاي پلاستيكي مفيد با فرآيندهايي مانند آسياب، شستشو، جداسازي، خشك كردن، دانه بندي مجدد و تركيب كردن است.

اكثر بازيافت پلاستيك در سراسر جهان از طريق بازيافت مكانيكي انجام مي شود. در حالت ايده‌آل، اين فرآيند امكان بازيافت يك ماده را به همان برنامه كاربردي (كه به عنوان «حلقه بسته» ناميده مي‌شود)، مي‌دهد، درست مانند آنچه در مورد شيشه اتفاق مي‌افتد. با اين وجود، مواد ديگري مانند پلاستيك وجود دارند كه پس از بازيافت بيش از يك بار، كيفيت خود را از دست مي دهند و در نتيجه تخريب مي شوند. اين باعث مي شود كه كيفيت محصولات نهايي كمتر و كمتر شود. ما به اين موضوع با اصطلاح " بازيافت آبشاري " اشاره مي كنيم.

e.png

در مثال بالا يك بطري PET به يك فيلم پلاستيكي بازيافت مي شود. فيلم پلاستيكي چرخانده مي‌شود و مي‌تواند به عنوان ماده لباس (يك كاربرد غيرغذايي) استفاده شود كه سپس به بسته‌بندي تبديل مي‌شود. همانطور كه مي بينيد، اين آبشار معمولاً در جهت كيفيت پايين است. اين بدان معناست كه در حالي كه بازيافت مكانيكي مي تواند مقدار زيادي پلاستيك را بازيابي كند و به آن يك عمر دوم يا سوم بدهد، در نهايت زماني كه كيفيت آن براي يك مرحله ديگر به اندازه كافي خوب نباشد، به عمر آن پايان مي دهد.

تكه هاي PET بازيافتي آماده استفاده است.

تكه هاي PET بازيافتي آماده استفاده است.

2. بازيافت مواد شيميايي

بازيافت شيميايي يك فناوري اخيراً جديد است كه وعده مي دهد مواد را از هر يك از مراحل آبشار به مواد خام و باكيفيت كه در وهله اول داشتيم بازگرداند. بازيافت مواد شيميايي در واقع اصطلاح چتر براي چندين فرآيند مختلف است. اين فرآيندها در نحوه تجزيه پليمرها، مولكول هاي بزرگي كه مواد پلاستيكي را مي سازند، متفاوت هستند.

2.1. پيروليس

اولين فرآيند بازيافت شيميايي، پيروليز است. پيروليز فرآيندي است كه در آن پليمرها در غياب اكسيژن گرم مي شوند. در طي اين فرآيند، پليمرها در قطعات كوچكتري شكسته مي شوند و مانند نوعي روغن رفتار مي كنند. در شرايط مناسب، كسر نفت مصنوعي به دست آمده بسيار شبيه نفتاي پتروشيمي است و مي تواند به عنوان خوراك در صنعت پتروشيمي براي ساخت مواد شيميايي، لاستيك مصنوعي و انواع پلاستيك مورد استفاده قرار گيرد.

2.2. گازي سازي

دومين فرآيند ممكن، تبديل به گاز است. اين شامل گرم كردن پليمرها است، اما در اين مورد، در حضور اكسيژن و آب. محصول نهايي در اينجا مخلوطي از گازهايي است كه به آنها گاز سنتز گفته مي شود كه مي تواند به عنوان ماده اوليه شيميايي در صنايع شيميايي استفاده شود.

2.3. پليمريزاسيون

در نهايت، فرآيندي به نام پليمريزاسيون (فقط براي انواع خاصي از پلاستيك امكان پذير است) داريم. اين فرآيند پليمرها را به مونومر تبديل مي‌كند، بنابراين خروجي آن بخش نفت يا گاز نيست، بلكه ماده اوليه مستقيماً براي توليد پلاستيك جديد است.

با CR شما به مواد اوليه بازمي‌گرديد، بنابراين براي ايجاد پلاستيك به پليمريزاسيون ديگري نياز داريد.

3. بازيافت انرژي

گزينه سوم بازيافت انرژي است. اين رويكرد فقط با زباله هاي پلاستيكي كار مي كند و شامل تبديل پلاستيك به انرژي حرارتي و الكتريكي با استفاده از اهرم انرژي حرارتي آزاد شده توسط اين مواد به شكل سوخت از طريق سوزاندن است. بازيافت انرژي در برخي كشورها بسيار محبوب است زيرا امكان بهينه سازي فضاي موجود در شهرهاي پرجمعيت با فضاي كمي براي دفن زباله را فراهم مي كند. اين راه حل به طور گسترده در اروپا و ژاپن استفاده مي شود، اما نياز به سرمايه گذاري هاي سنگين دارد.

در دهه‌هاي ۷۰ و ۸۰، بازيافت انرژي به دليل انتشار گازهاي گلخانه‌اي كه توليد مي‌كرد، منفي بود. امروزه قوانين واضح تري براي تجهيزات سوزاندن وضع شده است تا به درستي كار كنند و اطمينان حاصل شود كه انتشار گازهاي گلخانه اي سازگارتر با محيط زيست است. به عنوان مثال، نيروگاه هاي زباله سوز تازه ايجاد شده براي بازيافت انرژي از كاتاليزورها براي جلوگيري از انتشار گازهاي گلخانه اي استفاده مي كنند.

كارخانه تبديل زباله به انرژي در بلژيك.

كارخانه تبديل زباله به انرژي در بلژيك.

نتيجه

بازيافت چه مكانيكي، چه شيميايي و چه انرژي، دوستدار محيط زيست ترين گزينه اي است كه براي تصفيه زباله هاي خود داريم. و با صرفه جويي باورنكردني همراه است: در واقع، بازيافت يك تن پلاستيك مي تواند باعث صرفه جويي در مصرف انرژي شود: 5774 كيلووات ساعت انرژي، 16.3 بشكه نفت و 30 يارد مكعب فضاي دفن زباله! در مقايسه با ميزان انرژي مصرف شده در ساخت مواد بكر، بيش از 80 درصد انرژي در اين فرآيند صرفه جويي مي شود! بسيار برجسته، درست است؟

پس بياييد بازيافت را ادامه دهيم و در عين حال، مصرف خود را كاهش دهيم و از مواد قابل استفاده مجدد براي جهاني تميزتر استفاده كنيم!

بازدید : 29
شنبه 10 ارديبهشت 1401 زمان : 13:39

اگر وارد کننده ، صادر کننده یا خرده فروش هستید و باید محصولات خود را برای حمل و نقل محافظت کنید و از آنها محافظت کنید ، نه تنها در زمان ذخیره سازی ، بلکه در حین حمل و نقل از انبار یا مرکز ذخیره سازی و توزیع شخص ثالث ، برای جبهه های خرید یا مستقیماً به درب ورودی مشتریان خود ، سپس بسته بندی آب بندی حرارتی دقیقاً خدمات انبارداری مورد نیاز شرکت شما است.

همه محصولات به بسته بندی مهر و موم گرما احتیاج ندارند ، با این حال ، محصولات در صورت وجود از ایمنی و امنیت بیشتری برخوردار می شوند. برخی از محصولات وجود دارند که واقعا به بسته بندی آب بندی حرارتی نیاز دارند ، حتی اگر به نظر نمی رسد مانند آنها باشد.

مواد و تکنیک های مناسب برای آب بندی هر نوع محصول

با توجه به نوع ، اندازه و شکنندگی آنها ، لازم است از روشهای آب بندی مناسب روی محصولات استفاده شود. همچنین ، مواد ، مانند مواد ترموپلاستیک و مقوا یا سایر موارد پشتیبان ، برای این فرآیند اغلب با توجه به تکنیک و محصول متفاوت هستند. هنگامی که خدمات انبارداری را استخدام می کنید تا آب بندی حرارتی را برای شما انجام دهد ، پرسنل شرکت باید بتوانند شما را در انتخاب های شما راهنمایی کنند تا در مورد نتیجه محصولات مهر و موم شده خود اظهار نظر نهایی کنید.

زمان قرار گرفتن در معرض آب بندی تجهیزات

زمان قرار گرفتن در معرض آب بندی مدت زمانی است که عناصر گرمایشی با مواد ترموپلاستیک در تماس فیزیکی قرار می گیرند. در حالی که برخی از تکنیک ها فقط یک طرفه هستند ، برخی دیگر رویکردی دو طرفه دارند. شرکت 3PLs که برای این سرویس به آن متوسل می شوید باید درک عمیقی از زمان قرار گرفتن در معرض آب بندی از زمان شروع و شکل گیری مهر و موم نهایی داشته باشد. اگر زمان قرار گرفتن در معرض خیلی کم باشد ، مهر و موم کافی نخواهد بود ، اما اگر زمان قرار گرفتن در معرض بیش از حد باشد ، ممکن است در هنگام آب بندی بسته بندی آسیب ببیند.

تنظیمات دما

همراه با زمان قرار گرفتن در معرض ، تنظیمات دما نیز برای نتیجه این فرآیند آب بندی بسیار مهم است. عناصر آب بندی برای فعال یا ذوب شدن درزگیر باید به دمای مناسب گرم شوند تا از پیوند دوام بین همه مواد مناسب اطمینان حاصل شود.

میزان فشار

صرف نظر از نوع تجهیزات برای آب بندی حرارتی ، همه آنها باید فشار مناسب را به همه مواد وارد کنند تا یک مهر و موم مطلوب بدست آید. فشار کم و مواد ترموپلاستیک به اندازه کافی محکم و محکم برای مهر و موم شدن مهر و موم نمی شوند و فشار زیاد می تواند مواد پایه و احتمالاً محصولات را خرد کند.

برای راهنمایی های بیشتر در مورد آب بندی حرارتی در خدمات انبارداری ، با شرکت راه حل های بسته بندی و انبارداری چالش مشورت کنید. ما نه تنها این نوع خدمات را ارائه می دهیم بلکه بسیاری دیگر را نیز برای کمک به شما در نیازهای توزیع خود ارائه می دهیم. شرکت ما طرحی از خدمات ما را متناسب با نیازهای شما به روشی با کیفیت تنظیم خواهد کرد.

برچسب ها پلاستیک , یکیار مصرف ,
بازدید : 28
دوشنبه 15 فروردين 1401 زمان : 15:55

صنعت بسته بندی بخشی است که بیش از سایر صنایع از خواص جادویی پلاستیک استفاده می کند. در حقیقت ، 36 درصد از کل پلاستیک تولید شده در یک سال در انواع مختلف بسته بندی قرار می گیرد. از غذا و نوشیدنی گرفته تا داروها و داروها ، برای محافظت شرکت از محصولات خود - هیچ راهی ساده تر و ارزان تر از استفاده از پلاستیک وجود ندارد. اما پلاستیک با بار زیست محیطی خود همراه است و پلاستیک بازیافتی می تواند پاسخی برای مسئله جهانی زباله های پلاستیکی باشد. در این مقاله ، ما توضیح می دهیم که مزایای استفاده از پلاستیک بازیافتی چیست و چرا مارک ها باید بیشتر از پلاستیک بازیافتی استفاده کنند.

اولین مورد اول: چرا از پلاستیک در بسته بندی استفاده می شود؟

اول از همه ، پلاستیک با دوام است بنابراین می تواند از محتوای بسته بندی بدون توجه به شرایط بیرونی سخت محافظت کند. از آنجا که از زنجیرهای طولانی مولکول ها به هم متصل شده است ، تقریباً نابود نشدنی است!

ثانیاً ، سبک وزن است - که حمل و نقل آن را نسبتاً ارزان و آسان می کند. در مقایسه با وزن یک بطری شیشه ای ، یک بطری PET می تواند 40 برابر سبک تر باشد. علاوه بر این ، وزن کم آن باعث کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای در حین حمل و نقل در مقایسه با سایر مواد می شود.

آخرین و مهمترین نکته این است که پلاستیک را می توان به اشکال نامحدودی قالب بندی کرد - که آن را به یک ماده سازگار با بی شمار امکانات استفاده تبدیل می کند. اگر سعی کنید به انواع بسته بندی های پلاستیکی موجود فکر کنید ، به احتمال زیاد دچار سردرد می شوید! از بسته بندی فیلم گرفته تا جعبه ها ، از بطری ها تا ظروف ، در مورد بسته بندی های پلاستیکی ، آسمان محدود است!

با این وجود ، با وجود همه این مزایای استثنایی ، پلاستیک با بار زیست محیطی بزرگی همراه است. به طور دقیق تر ، این بار به وزن 6.3 میلیارد تن است. این وزن تمام ضایعات پلاستیکی است که تا به حال تولید شده است. به بیان دقیق تر ، اگر کل جمعیت بشر روی مقیاسی قدم بگذارند ، وزن آن 316 میلیون تن خواهد بود. این باعث می شود وزن تمام پلاستیک هایی که تا کنون تولید شده اند 20 برابر وزن کل جمعیت بشر باشد. بگذار کمی برایم جا بیفتد، بگذار کمی به آن فکر کنم.

دلیل این امر این است که چون پلاستیک آنقدر بادوام است که می تواند صدها سال قبل از شروع تجزیه در محیط بماند. مطالعات تخمین می زنند که یک بطری PET حداقل 450 سال طول می کشد تا کاملاً تجزیه شود و قبل از این اتفاق ، آن را به قطعات بسیار کوچکی به نام میکروپلاستیک تقسیم می کند که به طور بالقوه می توانند وارد زنجیره غذایی ما شوند . به همین دلیل است که بسته بندی پلاستیکی از جمله مواردی است که اغلب در اقیانوس های ما یافت می شود.

اما امید را از دست ندهید!

اگر بتوانید تمام مزایای بسته بندی پلاستیکی را بدون آسیب رساندن به محیط زیست داشته باشید؟ در واقع ، اگر بتوانید مزایای پلاستیک را در حین بهبود وضعیت محیط و جوامع اطراف خود داشته باشید ، چه می کنید؟

با بسته بندی پایدار ساخته شده از پلاستیک بازیافت شده آشنا شوید !

بسته بندی rPET+

در حالی که استفاده مجدد از تمام پلاستیک های ایجاد شده غیرممکن است ، هنوز می توانیم از جایی شروع کنیم. نرخ بازیافت پلاستیک در بسیاری از کشورهای جهان به آرامی در حال بهبود است و بسته بندی های بازیافتی دیگر توهم نیستند. شرکت های جسور مانند The Body Shop در حال حاضر پلاستیک بازیافت شده را در بسیاری از محصولات خود گنجانده اند .

در اینجا آمده است که چرا پلاستیک بازیافت شده می تواند یک نیروی خوب در بسته بندی باشد:

  • کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی هر بار که 1 تن پلاستیک بازیافت می شود ، 16.3 بشکه نفت ذخیره می شود ، بنابراین استفاده از پلاستیک بازیافتی می تواند به انتقال از سوخت های فسیلی به انرژی های تجدیدپذیر کمک کند.

  • کاهش استفاده از منابع طبیعی اگر منابع مورد نیاز ما در حال حاضر در دسترس هستند و می توان از آنها استفاده مجدد کرد ، نیازی به استفاده از سیاره خود نداریم ، درست است؟ استفاده از پلاستیک بازیافتی به معنای جان دوباره بخشیدن به منابع ارزشمندی است که در حال حاضر در اقتصاد ما در گردش هستند.

  • روشهای تولید کم مصرف تر. بازیافت یک تن پلاستیک باعث صرفه جویی 57774 کیلووات ساعت در انرژی می شود. این انرژی کافی برای شارژ باتری تسلا بیش از 100 بار است!

  • محل های دفن زباله کمتر و اقیانوس های تمیزتر. استفاده از پلاستیک موجود در محیط طبیعی ما فرصتی عالی برای کاهش آلودگی است.

علاوه بر این ، مشاغل می توانند با گنجاندن محتوای بازیافتی در بسته بندی محصولات خود از لحاظ مالی سود ببرند! در اینجا نحوه:

  • این می تواند وفاداری به نام تجاری را ایجاد کند و یک پیام مثبت و دلگرم کننده برای مشتریان ارسال کند.

  • می تواند فروش شما را افزایش دهد. امروزه مصرف کنندگان به دنبال حداقل 50 درصد محتوای بازیافت شده در بطری های پلاستیکی هستند و برخی نیز مایلند برای محصولات حاوی پلاستیک بازیافتی حق بیمه بپردازند.

  • می تواند فرصت های بازاریابی و روابط عمومی ایجاد کند. شرکت هایی که از پلاستیک بازیافتی استفاده می کنند ، بیشتر توجه روزنامه نگاران و سازمان های محیط زیستی را به خود جلب می کنند.

  • این شرکت مشاغل را آماده می کند تا از اقدامات قانونی فعلی یا مقررات آینده پیروی کنند. به عنوان مثال ، در هند ، جمع آوری و بازیافت محصولات پلاستیکی که می فروشند برای شرکت ها الزامی است .

  • پاداش می تواند زندگی برخی از حاشیه نشین ترین جوامع در هند را بهبود بخشد. بله شما آن را درست خواندید! از جمله مزایای بسیاری که می توانید از پلاستیک بازیافتی در بسته بندی خود داشته باشید این است که می توانید تغییرات اجتماعی مثبتی ایجاد کنید، یعنی اگر تصمیم به همکاری با ما دارید . در Plastics For Change ما نه تنها یک منبع قابل اعتماد از پلاستیک با کیفیت بالا به مارک ها ارائه می دهیم ، بلکه با این کار ما در جمع آوری زباله گردان های غیر رسمی هند از فقر کمک می کنیم!

با توجه به اینکه از امروز ، جایگزین های پلاستیک هنوز به طور مثر در مقیاس بزرگ مورد استفاده قرار نمی گیرند ، استفاده از پلاستیک بازیافت شده در بسته بندی منطقی ترین راه حل برای نگرانی های فزاینده آلودگی پلاستیک به نظر می رسد .

علاوه بر این ، به دلیل افزایش نگرانی های زیست محیطی ، بسته بندی پایدار فقط اهمیت بیشتری پیدا می کند و امیدوارم گنجاندن مواد بازیافتی در آن هنجار جدیدی باشد!

برچسب ها پلاستیک , یکبار مصرف ,
بازدید : 40
شنبه 7 اسفند 1400 زمان : 14:55

شاید قبلاً این اصطلاح را شنیده باشید اما شاید از معنای آن مطمئن نبودید. خوب، اگر می‌پرسید اقتصاد غیررسمی یعنی چه؟ سپس ادامه دهید، شما در حال پیدا کردن!

اقتصاد غیررسمی زباله

بحران جهانی زباله در حال افزایش است. با برآورد تولید زباله تا سال 2050 به 3.4 میلیارد تن، سیستم‌هایی که این زباله‌ها را مدیریت می‌کنند به چرخ‌دنده‌های حیاتی در چارچوب اجتماعی ما تبدیل شده‌اند. در حالی که کشورهای توسعه یافته در طول زمان سیستم های متمرکزی را برای این امر ایجاد کرده اند، اکثر شهرها در اقتصادهای نوظهور هنوز به روش های پراکنده مدیریت زباله در آنچه که اقتصاد غیررسمی زباله نامیده می شود، متکی هستند . این سیستم‌های موازی برای این کشورها ضروری شده‌اند و با این وجود به سختی برای کمک‌هایشان به رسمیت شناخته می‌شوند.

منشا

اقتصادهای غیررسمی پسماند که محصول فرعی طلوع صنعتی شدن در اروپا بود، با توسعه بازارهای غیررسمی توسط رفتگرانی که مواد خام با ارزش را در جریان های زباله شناسایی می کردند، آغاز شد. با گذشت زمان، اکثر کشورهای توسعه یافته این اقتصادهای سایه را کنار زدند و مقامات رسمی را برای مدیریت موثر این ضایعات سازماندهی کردند.

با این حال، شهرنشینی سریع کشورهای در حال توسعه منجر به افزایش تولید زباله‌های جامد شد که سیستم‌های رسمی آن برای رسیدگی به آن مجهز نبودند. همراه با این، مهاجرت گسترده نیروی کار غیر ماهر به مناطق شهری منجر به انجام کارهای غیررسمی مانند جمع‌آوری زباله شد که ارزش مالی خود را نشان می‌داد. این دو عامل باعث تقویت و رشد اقتصادهای غیررسمی زباله شد که تا به امروز وجود دارد.

اقتصادهای غیررسمی زباله امروز

بازیگران در این اقتصادهای موازی از جمع کننده زباله گرفته تا فروشندگان و تجمیع کنندگان فروشگاه های ضایعات را شامل می شود. اگرچه غیرقانونی و پراکنده است، اما انگیزه اقتصادی یافتن ارزش در مواد زائد منجر به این شده است که این سیستم‌های غیررسمی سیستم سازمانی خود را داشته باشند - با قیمت‌ها وابسته به پتانسیل بازیافت مواد. آنها زباله‌ها را در سیستم‌ها جمع‌آوری، جداسازی، جمع‌آوری و چرخه‌سازی می‌کنند و در نتیجه به ستون فقرات بسیاری از سازه‌های بازیافت در سراسر جهان تبدیل شده‌اند.

با گذشت زمان، این اقتصادهای غیررسمی به جوامع مستقری مانند کابادیوالاها در هند، کارتونروها در مکزیک و کاتادورها در برزیل تبدیل شدند. در کشورهایی مانند هند که بیش از 40 درصد زباله ها توسط مقامات محلی جمع آوری نمی شود، این اقتصادهای غیررسمی به چرخ دنده های حیاتی در عملکرد جامعه تبدیل شده اند. برخی گزارش‌ها حتا حاکی از آن است که در شهرهایی مانند قاهره، آنها بهتر از سیستم‌های رسمی در بازیابی منابع هستند - دارای مزایای خاصی در مناطق شهری خاص مانند زاغه‌ها، جایی که آنها تجربه و وسایل نقلیه لازم برای مانور دادن را دارند.

تصویر از iOS (1).jpg

انگ اجتماعی و ناشناخته

این جوامع علیرغم تبدیل شدن به بخشی اساسی از فرآیند بازیافت و خدمت به جامعه با دور نگه داشتن زباله ها از محل های دفن زباله و اقیانوس ها، در معرض ننگ اجتماعی، شرایط زندگی وحشتناک هستند و حتی در برخی کشورها به عنوان مجرم شناخته می شوند. بخش عمده ای از دلیل وجود این امر به این دلیل است که مشارکت و تأثیر آنها تا حد زیادی ناشناخته است و بنابراین ناشناخته است.

مشروعیت بخشیدن به این بخش غیررسمی گامی ضروری برای رفع این مشکل است. این امر به بازیکنان خود احساس امنیت و عزت می بخشد و در عین حال از آنها به خاطر کمک های ارزشمندشان به جامعه قدردانی می کند - و در نتیجه اولین گام را در تغییر ذهنیت های ملی برمی دارد. این امر در برزیل موفقیت هایی داشته است، جایی که آنها کار جمع آوری کنندگان غیررسمی زباله را به رسمیت شناختند، که به آنها اجازه داد طرح هایی را برای رسمی کردن تلاش های خود معرفی کنند. اما در بیشتر کشورها، ترسیم نقشه این سیستم‌های غیررسمی برای مقامات پیچیده است، زیرا آنها در مقیاس کوچک هستند و بر اساس طراحی زیر رادار کار می‌کنند.

تصمیمات در سطح خط مشی و اجرای صحیح آن، برای ایجاد تغییر مؤثر در اینجا ضروری خواهد بود. با رسمی کردن این سیستم‌ها، مقامات محلی از درک و اتخاذ شیوه‌های این اقتصادهای غیررسمی که تجربه سودآوری در مدیریت زباله‌ها را دارند، به‌طور باورنکردنی سود خواهند برد. همچنین با حصول اطمینان از برخورد مسئولانه و ایمن با زباله‌های جمع‌آوری‌شده، نگرانی‌های متعدد در مورد ماهیت غیرقابل کنترل و کنترل نشده این بخش را برطرف می‌کند.

کاری که ما انجام می دهیم

در Plastics For Change، ما به توسعه زیرساخت‌های اقتصادهای غیررسمی زباله در هند و در نهایت در بقیه جنوب آسیا کمک می‌کنیم. ما این کار را با بهبود شفافیت، کارایی و فرصت‌های درآمدی بازیافت‌کنندگان پلاستیکی عمومی و توسعه ظرفیت در نوآوری و استراتژی تعامل برای کار با اکوسیستم زباله غیررسمی انجام می‌دهیم. از طریق زنجیره‌های تامین پلاستیک بازیافتی مسئولانه خود، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که افرادی که با آنها کار می‌کنیم درآمد عادلانه و فرصت‌های مورد نیاز برای ساختن آینده‌ای بهتر را دریافت می‌کنند، در حالی که بنیاد ما مداخلات اجتماعی جامعی را در جوامع خود انجام می‌دهد و از هدف آنها با محلی حمایت می‌کند. مسئولین.

ما بر این باوریم که همراه با شرکای خود، می‌توانیم تفاوت قابل توجهی در آگاهی بخشی به کار حیاتی اقتصاد غیررسمی پسماند ایجاد کنیم و به طور همزمان به توسعه زیرساخت‌ها و سیستم‌های آن کمک کنیم. با این حال، در حالی که سازمان‌های دیگری در این فضا کار می‌کنند، تغییر اساسی در ذهنیت‌های ملی و مشروعیت بخشی دولتی برای این اقتصادهای غیررسمی ایجاد می‌شود تا به رسمیت شناخته شوند و شاهد رسمی شدن فعالیت‌های آن باشند.

بازدید : 34
چهارشنبه 6 بهمن 1400 زمان : 13:26

اگرچه بازیافت می تواند به کاهش میزان زباله هایی که در محل های دفن زباله ، آبراه ها و اکوسیستم ها منتهی می شود کمک کند ، اما تنها چند نوع پلاستیک توسط اکثر دولت های شهری قابل بازیافت است. بخشی که بازیافت می شود هنوز به انرژی و آب زیادی احتیاج دارد که در مورد اقلام یکبار مصرف پیشنهاد خوبی نیست. زباله های پلاستیکی که به محل دفن زباله و اقیانوس ها ختم می شوند صدها سال طول می کشد تا تجزیه شوند و نگرانی در مورد سمومی که آنها در محیط آزاد می کنند افزایش یافته است.

1. کیف خرید خود را بیاورید

کیسه های خواربار چندبار مصرف قهوه ای موسلین را با غذا باز کنید

مفید بودن این کیسه های نازک و به راحتی پاره شده بسیار محدود است ، با این حال به گفته آژانس حفاظت از محیط زیست ، سالانه تا یک تریلیون کیسه پلاستیکی در سراسر جهان استفاده می شود. 1

اگرچه رایگان به خریداران، این کیسه ها دارای هزینه های زیست محیطی بالا و یکی از بیشترین اشکال در همه جا از زباله هستند. آوردن کیف محیطی شخصی توصیه رایج اما خوب محیط زیستی است ، توصیه خوبی است که برخی از دولتها سیاست هایی را برای تشویق مردم به انجام آن اعمال کردند. کیسه های خرید یکبار مصرف در تعدادی از مناطق ، از جمله ایالت هایی مانند هاوایی و کالیفرنیا ممنوع شده است.

علاوه بر کیسه های حمل بزرگتر ، می توانید ضایعات را با آوردن کیسه های چندبار مصرف خود یا حذف کامل آنها کاهش دهید.2. خرید آب بطری را متوقف کنید

دست خالکوبی آب را از قوطی به فنجان فلزی قابل استفاده دوباره پر می کند

مگر اینکه نوعی بحران آلودگی وجود داشته باشد ، بطری های پلاستیکی آب یک هدف آسان برای کاهش ضایعات هستند. در عوض ، یک بطری قابل پر شدن را در دست داشته باشید.

3. قمقمه خود را به کافی شاپ بیاورید

شخصی که درب آپارتمان را باز می کند و ظرف قهوه ترموس قابل استفاده مجدد در دست دارد

صحبت از قابل پر شدن ، آوردن قمقمه مخصوص قهوه برای رفتن راهی دیگر برای کاهش ردپای پلاستیکی است. فنجان های قهوه یکبار مصرف ممکن است شبیه کاغذ باشند اما معمولاً با پلی اتیلن ، نوعی رزین پلاستیکی ، پوشانده شده اند. از نظر تئوری این مواد قابل بازیافت هستند ، اما اکثر مکانها فاقد زیرساخت برای این کار هستند. سپس درپوش ها ، همزن ها و فروشندگان قهوه وجود دارند که هنوز از فنجان های پلی استایرن استفاده می کنند - که با لیوان خود می توانید از همه آنها جلوگیری کنید.

4. مقوا را از بطری ها و کیسه های پلاستیکی انتخاب کنید

دستی جعبه مقوایی پاستا را در قابلمه جوش آب بریزید

به طور کلی ، بازیافت مقوا راحت تر از پلاستیک است ، 2 محصول کاغذی به راحتی و بدون افزایش وزن زیاد به محصول به همان شیوه ای که شیشه یا آلومینیوم می تواند تجزیه شود ، راحت تر تجزیه می شوند. 3 بنابراین ، وقتی اختیار دارید ، ماکارونی را در جعبه بجای ماکارونی در کیسه یا مواد شوینده را در جعبه به جای بطری انتخاب کنید. حتی بهتر است شرکت هایی را بررسی کنید که مقوا خود را به صورت پایدار تهیه می کنند یا در جنگل زدایی موضع قوی دارند .

5. به نی ها نه بگویید

 فردی با لیوان در فنجان داغ قهوه در فنجان قابل استفاده مجدد همنظر است

چه برای مصارف خانگی و چه هنگام سفارش نوشیدنی در یک بار یا رستوران ، نی های پلاستیکی اغلب یک مورد یکبار مصرف هستند که فقط لازم نیست.

6. پلاستیک را از صورت خود بردارید

زن از اسکراب طبیعی DIY خانگی به صورت استفاده می کند

بیشتر پلاستیکی که اقیانوس ها را آلوده می کند ، ریزپلاستیک ها هستند ، قطعات کوچکی که فیلتر کردن آنها غیرممکن است. این پلاستیک ها می توانند از تجزیه اقلام بزرگتر ناشی شوند ، اما معمولاً به محصولات مصرفی مانند شستشوی صورت و خمیردندان اضافه می شوند. 4 این مهره های کوچک لایه بردار هستند ، اما بسیاری از امکانات تصفیه فاضلاب نمی توانند جلوی آنها را بگیرند. 5 جایگزین های زیست تخریب پذیر زیادی وجود دارد ، بنابراین از مواردی که دارای "پلی پروپیلن" یا "پلی اتیلن" در لیست مواد تشکیل دهنده هستند اجتناب کنید یا به فکر تهیه آن باشید .

7. تیغ یکبار مصرف را کنار بگذارید

ضایعات صفر روی پیشخوان حمام شامل شانه های بامبو ، تیغ فلزی ، مسواک بامبو ، صابون و موارد دیگر

به جای پرتاب یک تیغ پلاستیکی در سطل زباله هر ماه ، به سراغ تیغی بروید که به شما اجازه می دهد فقط تیغه یا حتی یک تیغ مستقیم را جایگزین کنید .

8. پوشک های یکبار مصرف را به پارچه تغییر دهید

پوشک پوشک یکبار مصرف در مقابل یک دسته پوشک پارچه ای

اگر بچه کوچکی دارید ، می دانید که روزانه چند پوشک می تواند در سطل زباله قرار گیرد. نویسندگان TreeHugger طرفداران بسیار زیادی برای گزینه پارچه های قابل استفاده مجدد هستند.

9. دوره خود را عاری از زباله کنید

دست ها یک دوره قاعدگی بدون استفاده مجدد از پلاستیک را نگه می دارند

تعدادی گزینه غیرقابل یکبار برای کاهش ضایعات دوره وجود دارد ، از جام Diva ، تا Ruby Cup تا DIY-با غرور قابل استفاده مجدد . همه این انتخاب ها میزان باور نکردنی بسته بندی را که بیشتر لنت ها و تامپون ها در آن قرار دارند کاهش می دهد. اگر در شرایطی نیستید که کنار گذاشتن تامپون یک گزینه است ، مارک هایی را با اپلیکاتورهای پلاستیکی کنار بگذارید.

10. دوباره به محل نگهداری مواد غذایی خود فکر کنید

جو دوسر یک شبه در یک کوزه ماسونی و رویش با زغال اخته

کیسه های پلاستیکی ، بسته بندی پلاستیکی و ظروف ذخیره سازی پلاستیکی ارزش ارزیابی مجدد را دارند. به جای کیسه های ساندویچی ، چرا برای ناهار یک جعبه بنتو یا شیشه ماسون بسته بندی نکنید؟ به جای دور انداختن کیسه های زیپ پلاستیکی یا بسته بندی وسایل در بسته بندی ساران ، چرا از شیشه یا ظروف شیشه ای در یخچال استفاده نکنید؟ وقتی صحبت از حمل و نقل به میان می آید ، از این نوع ظروف به جای ظروف یکبار مصرف استفاده می شود - اگرچه قطعاً می تواند کمی شجاعت و توضیح لازم باشد تا به درک رستوران های محلی شما کمک کند.

11. به صورت عمده خرید کنید

کاسه شیشه ای چای فله روی میز چوبی

برای بسیاری از خانوارها ، بیشتر زباله های پلاستیکی در آشپزخانه تولید می شود. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای کاهش جنون ضایعات بسته بندی این است که کیسه ها و ظروف خود را به همراه داشته باشید و غذاهای فله ای ذخیره کنید. خرید با شیشه یک گزینه عالی است و مراقب مارک های دارای ایستگاه های پر کننده مانند روغن های Ariston و پاک کننده های Common Good باشید .

بازدید : 42
دوشنبه 6 دی 1400 زمان : 12:28

پلاستيک وسيله اي آسان براي حمل هر چيزي از ناهار ، آب و ساير نوشيدني ها است. با اين حال ، هرچقدر که پلاستيک راحت و کاربرپسند باشد ، کساني هستند که به دنبال جايگزين هايي هستند که سبزتر و سازگار با محيط زيست باشند.

در حالي که پلاستيک قابل بازيافت است ، نگراني هايي در مورد رد پا در مقياس بزرگتر وجود دارد. امروزه تخمين زده مي شود که 46000 قطعه پلاستيک در اقيانوس شناور است و تجزيه چيزي که بازيافت نمي شود بيش از 1000 سال طول مي کشد. اين يک مورد خوب براي گسترش گزينه هاي مواد بطري آب و جستجوي جايگزين هايي است که ممکن است دوستانه تر باشد.

شيشه

در حالي که اين ماده شکننده است ، شيشه سازش ناپذير است ، طعم نوشيدني ها را عالي نگه مي دارد ، يکپارچگي اوليه خود را حفظ کرده و بيشتر از پلاستيک در يخچال سردتر مي ماند. همچنين بي نهايت قابل بازيافت است و هر بار که دوباره ساخته مي شود کيفيت خود را حفظ مي کند.

سراميک

هرچند سراميک جديد نيست ، اما سراميک در بازار رايج نيست. اين يک بطري قديمي و سازگار با محيط زيست است که با استحکام و قابليت سردتر نگه داشتن خود ، شبيه شيشه رفتار مي کند. با اين حال ، حمل ظروف سراميکي سنگين تر از شيشه است و مي تواند شکننده باشد. اما با پيشرفت هاي جديد در فناوري ، آنها مانند گذشته سخت نيستند و اغلب داراي پيچ هايي هستند که آنها را تقويت مي کند تا خرد نشوند.

فولاد ضد زنگ

بطري هاي فولادي ضد زنگ جديدتر روکش شده اند بنابراين طعم فلز در مايعاتي که نگه مي دارند وجود ندارد. فولاد ضد زنگ آب و ساير نوشيدني ها را حتي بيشتر از شيشه سرد نگه مي دارد. فلز يک رساناي طبيعي دما است ، بنابراين اگر چيزي سرد را به خود بگيرد ، آن را سرد نگه مي دارد و اگر محتويات آن گرم باشد ، داغ مي مانند.

پلاستيک هاي گياهي

برخي از بطري هاي گياهي خود قابل خوردن و همچنين زيست تخريب پذير هستند. در حالي که هيچ کس ممکن است مايل به خوردن آنها نباشد ، خوب است بدانيد که آنها بي خطر هستند ، مواد شيميايي مشابه بطري هاي ديگر را پخش نکنيد و يک محصول جديد و م effectiveثر در بازار هستند.

آب جعبه اي (يا بطري هاي کاغذي)

اين روند جديد با نوشيدني هاي موجود در جعبه ها (مانند بسته هاي تترا شراب يا بطري هاي آب نارگيل کاغذي) بازار بي نظيري را ايجاد کرده است. سهم آن در حال حاضر اندک است ، اما با افزايش محبوبيت ، ممکن است در قفسه ها بيشتر و بيشتر شود. از آنجا که آنها کاغذ هستند ، طول عمر آنها محدود است - اما 100 rec قابل بازيافت هستند.

بطري هاي قابل استفاده مجدد

به غير از محصولات کاغذي ، همه ظروف فوق قابل استفاده مجدد هستند ، از جمله پلاستيک هستند. مقرون به صرفه ترين و سبزترين راه براي انتقال آب آشاميدني براي استفاده شخصي در بطري هاي قابل استفاده مجدد است. تهيه قطعات محکم و تميز کردن آسان ترين راه حل اقتصادي است.

نتيجه

هر دو شيشه و سراميک در حالي که بيشتر از پلاستيک مستعد شکستن هستند ، در طرح هايي عرضه مي شوند که از بطري واقعي محافظت مي کنند. آنها بسيار مقرون به صرفه هستند ، داراي تنوع طرح منحصر به فرد هستند و جايگزين مناسبي براي بطري هاي پلاستيکي يکبار مصرف در هر روز هستند. اگر مشتري به دنبال چيزي کمي محکم تر است ، فولاد ضد زنگ نيز يک انتخاب عالي است.

برچسب ها پلاستیک , یکبار مصرف ,
بازدید : 40
شنبه 22 آبان 1400 زمان : 14:52

هنگام خرید و نصب مخزن آب، متغیرهای زیادی باید در نظر گرفته شود. اطمینان حاصل کنید که مخزن آب خود را از سازنده ای خریداری کرده اید که می تواند گزینه هایی را در اختیار شما قرار دهد و محصولی را ارائه دهد که به بهترین وجه با نیازهای شما، خانه یا محل کار مطابقت دارد. در زیر 5 سوال مهم برای انتخاب مخزن آب وجود دارد.

چه اندازه مخزن نیاز دارید؟

در نظر بگیرید که دقیقاً برای چه کاری از مخزن آب خود استفاده خواهید کرد . آیا صرفاً برای مصارف خانگی خواهد بود یا از آب برای آبرسانی به دام ها، محصولات آبیاری، باغ های گیاهی، گل ها و درختان استفاده خواهید کرد؟ شاید در تابستان در منطقه ای زندگی می کنید که مستعد آتش سوزی است و بنابراین در مواقع اضطراری به یک ذخیره گاه سالم نیاز دارید. همه اینها فاکتورهایی هستند که باید هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه مخزن برای شما در نظر بگیرید. بهتر است با یک تامین کننده مخزن که طیف وسیعی از مخازن را تولید و ذخیره می کند، بروید، زیرا آنها می توانند بر اساس تجربه به شما در مورد اندازه هایی که بر اساس شرایط شخصی و موقعیت مکانی برای شما مناسب تر است، راهنمایی کنند.

چه رنگی از تانک را دوست دارید؟

ممکن است به دلایل مختلف رنگ خاصی از مخزن آب را ترجیح دهید. اغلب مردم رنگی را دوست دارند که نمای بیرونی خانه آنها را تحسین کند یا با تم مزرعه آنها هماهنگ باشد. هنگام انتخاب رنگ برای مخزن خود باید آب و هوا را نیز در نظر گرفت. به عنوان مثال، اگر مزرعه، خانه یا تجارت کشاورزی شما به سمت بیرون است، احتمالاً گرد و غبار زیادی وجود دارد، بنابراین باید از رنگ های سفید یا روشن که در آن کثیفی و گرد و غبار به راحتی برجسته می شود، اجتناب کنید. در عوض، رنگ های نارنجی تیره و قرمز را انتخاب کنید که با منظره دورافتاده ترکیب می شود.

دوست دارید تانک شما از کدام ماده ساخته شود؟

مخازن آب را می توان از مواد مختلفی مانند پلی اتیلن، فولاد و بتن ساخت. مزایا و معایب مختلفی برای همه مواد وجود دارد، بنابراین مهم است که گزینه های خود را در نظر بگیرید. در، ما معتقدیم که مخازن آب پلی راه آینده هستند، زیرا بسیار بادوام هستند، نمی توانند زنگ بزنند یا ترک بخورند، سبک وزن و مقرون به صرفه ترین گزینه هستند. اگر این مزایا در جعبه شما مشخص شده است، احتمالاً یک مخزن آب ساخته شده از پلی اتیلن بهترین گزینه شما خواهد بود.

آیا قابل بازیافت است؟

از تامین کننده مخزن مطلع شوید که آیا محصولات آنها از مواد قابل بازیافت ساخته شده است یا خیر. امروز، ما بیش از هر زمان دیگری از اهمیت انتخاب‌های پایدارتر که به نفع محیط‌زیست کمک می‌کند آگاه هستیم و بسیاری از مشاغل کشاورزی حتی طبق قانون موظف هستند موادی را که قابل بازیافت هستند به جای مواد غیرقابل بازیافت انتخاب کنند. علاوه بر این، اگر مخزن آبی را انتخاب کنید که از مواد غیر قابل بازیافت ساخته شده باشد، در صورت نیاز به برداشتن یا تعویض مخزن، باید هزینه بسیار سنگینی برای استخراج و انتقال آن به محل دفن زباله بپردازید. . مخازن پلی اتیلن را می توان بازیافت کرد و به تعدادی محصولات دیگر تبدیل کرد. همه اینها فاکتورهای حیاتی هستند که باید هنگام انتخاب مخزن آب برای ملک خود در نظر بگیرید.

به چند تانک نیاز دارید؟

سوال مهم دیگری که باید در هنگام انتخاب یک مخزن آب در نظر گرفت این است که آیا باید از یک مخزن بزرگ یا چند مخزن کوچکتر برای انتقال یا ذخیره آب استفاده کنید.

آیا سقف شیبدار روی سوله یا محل کار خود دارید؟ اگر اینطور است، می توانید یک مخزن بزرگ را در یک انتهای ساختمان قرار دهید تا تمام آب را بگیرد، یا می توانید مخازن کوچکتر و نیم اندازه را در هر انتهای ساختمان قرار دهید.

یک مخزن بزرگ ممکن است باعث صرفه جویی در فضای شما شود، اما همچنین ممکن است منبع آب شما را در معرض حوادث یا حوادث ناگوار قرار دهد. دو یا چند مخزن کوچکتر در صورتی که دیگری از کار بیفتد، همان مقدار آب را جمع آوری می کند در حالی که همیشه یکی در حال کار است.

آیا به تانک زیرزمینی یا بالای زمینی نیاز دارید؟

هنگام نصب مخزن در ملک خود باید مزایای مخازن آب بالای زمینی را در مقابل مزایای مخازن آب زیرزمینی در نظر بگیرید. مخازن زیرزمینی برای صرفه جویی در فضا عالی هستند در حالی که نصب و دسترسی به مخازن بالای زمین آسان تر است. اگر می‌خواهید در مورد بهترین چیز برای اموال و نیازهای خود راهنمایی کنید، با یکی از کارشناسان مخزن پلی ما تماس بگیرید.

انتخاب منبع آب ساختمان با ایستا پلیمر شریف آسان شده است. مخازن ذخیره آب ما در 32 رنگ مختلف ارائه می شوند که به این معنی است که مطمئناً رنگی را پیدا خواهید کرد که با چشم انداز و آب و هوای شما مطابقت داشته باشد. ما طیف وسیعی از اندازه ها را داریم و تمام مخازن ما از پلاستیک قابل بازیافت ساخته شده اند که برای محیط زیست و جیب شما عالی است. ما همچنین گزینه های بالای زمینی و زیرزمینی داریم، بنابراین شما مطمئن هستید که مخزن عالی را پیدا خواهید کرد. اگر سوالی دارید، همین امروز با تیم دوستانه ما تماس بگیرید!

بازدید : 49
يکشنبه 16 آبان 1400 زمان : 13:15

آیا می دانستید که اگر همه مردم کره زمین به اندازه یک شهروند آمریکایی مصرف کنند ، ما به چهار زمین برای حفظ آنها نیاز داریم؟

به عنوان ساکنان زمین ، ما دائماً نیاز داریم که مقادیر متفاوتی از منابع سیاره خود را مصرف کنیم ، اعم از آب شیرین ، مواد لازم برای ساخت محصولات خریداری شده یا روغن و گازها برای تأمین انرژی خانه های ما.

امروزه ، ما منابع طبیعی بیشتری نسبت به گذشته مصرف می کنیم و در نتیجه ، مقدار زباله ای که تولید می کنیم از کنترل خارج می شود. یک گزارش اخیر نشان می دهد که انتظار می رود تولید زباله سالانه جهانی در 30 سال آینده به 3.4 میلیارد تن برسد ، در حالی که این میزان در سال 2016 به 2.01 میلیارد تن افزایش یافته است و 70 درصد افزایش یافته است.

تا زمانی که اقدامات فوری انجام نشود ، زباله های جهانی تا سال 2050 70 درصد افزایش می یابد.

خرید محصولات بازیافتی در کجا مناسب این است؟

خوب ، اعدادی که ذکر شد یک شاخص واضح است که ما باید سرعت مصرف خود را کاهش دهیم. با این حال ، در عین حال ، افزایش محتوای بازیافتی محصولات خریداری شده ما می تواند این روند منفی را معکوس کند. در اینجا پنج دلیل برای خرید محصولات بازیافتی ذکر شده است:

1- خرید محصولات بازیافتی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید

استخراج و پردازش منابع خام (چوب ، روغن ، سنگ معدن) برای تولید مواد قابل استفاده (کاغذ ، پلاستیک ، فلز) به انرژی زیادی نیاز دارد.

بازیافت اغلب در مصرف انرژی صرفه جویی می کند زیرا محصولات بازیافتی معمولاً برای تبدیل آنها به مواد قابل استفاده به پردازش بسیار کمتری نیاز دارند.

صرفه جویی انرژی واقعاً به مواد مورد نظر بستگی دارد ، بیایید چند مثال را بررسی کنیم.

  • آلومینیوم آلومینیوم از سنگ معدن آلومینیوم (معمولاً مخلوطی از مواد معدنی به نام بوکسیت 3) تولید می شود که برای جداسازی فلز آلومینیوم نیاز به پردازش گسترده دارد. استخراج آلومینیوم از نظر حرارت و برق یک فرآیند فوق العاده گسترده است: تولید آلومینیوم در ایالات متحده بیش از هر محصول تولیدی دیگر از برق استفاده می کند. هنگام بازیافت ، آلومینیوم به سادگی تمیز و ذوب می شود و این فرایند 94 درصد از انرژی مورد نیاز برای تولید آلومینیوم از ابتدا را ذخیره می کند.

  • پلاستیک پلاستیک از نفت خام یا گاز طبیعی استخراج شده از اقیانوس ها یا از سازندهای سنگ در فرآیندی که مقدار زیادی انرژی ، کار و منابع به کار گرفته می شود ، تولید می شود. اما وقتی پلاستیک از پلاستیک های دیگر ساخته می شود ، بیش از 80 درصد انرژی در این فرایند ذخیره می شود. به طور خاص ، بازیافت یک تن پلاستیک می تواند باعث صرفه جویی: 5777 کیلووات ساعت در انرژی ، 16.3 بشکه نفت و 30 یارد مکعب در محل دفن زباله شود!

2- خرید محصولات بازیافتی موجب صرفه جویی در منابع طبیعی می شود

آیا می دانید تولید کاغذ به ارزش یک دلار بیش از 6 گالن آب می خواهد؟ اما وقتی یک پوند کاغذ بازیافتی خریداری می کنید ، تقریباً 3 گالن آب صرفه جویی کرده اید. بازیافت نیاز به استخراج (استخراج ، استخراج معادن و ورود به سیستم) ، تصفیه و پردازش مواد اولیه را کاهش می دهد که همه آنها آلودگی هوا و آب را به میزان قابل توجهی ایجاد می کند. آلاینده هایی که در هوا و آب منتشر می شوند با افزایش بازیافت می توانند تا حد زیادی کاهش یابند.

به طور خلاصه ، تولید محصولات از مواد اولیه به مقدار قابل توجهی منابع طبیعی نیاز دارد ، بنابراین ، هر زمان که می توانیم محصولات بازیافتی را انتخاب کنیم!

3- خرید محصولات بازیافتی از محل های دفن ما از سرازیر شدن و تمیز کردن محیط اطراف ما نگهداری می کند

بیشتر زباله های تولید شده جهانی به محل دفن زباله می رود. که دقیقاً سازگار با محیط زیست نیستند. در حالی که پیشرفته ترین تاسیسات دفن زباله قادر به بازیابی مواد ، محدود کردن آلودگی هوا و آب است ، بسیاری از آنها روشهای غیربهداشتی برای تصفیه زباله ها ، به ویژه مواد سمی دارند.

علاوه بر این ، دفن زباله ما یک روش بسیار پایدار برای درمان است. به زودی فضای موجود ما تمام می شود بنابراین باید جایگزین های بهتری پیدا کنیم.

هر بار که ما بازیافت و خرید محصولات بازیافتی را انجام می دهیم ، مانع از پرتاب مواد قدیمی در محل های دفن زباله می شویم و به طور م spaceثر فضا را در آن ها آزاد می کنیم.

محل دفن زباله در خارج از بنگلور.  تا سال 2050 ، هند به محل دفن زباله هایی به اندازه دهلی نو نیاز دارد تا مدیریت دفع را انجام دهد.

محل دفن زباله در خارج از بنگلور. تا سال 2050 ، هند به محل دفن زباله هایی به اندازه دهلی نو نیاز دارد تا مدیریت دفع را انجام دهد.

4- شرکتها را تشویق می کند تا از محتواهای بیشتر بازیافتی استفاده کنند

آیا عبارت "رای گیری با کیف پول خود" را شنیده اید؟ شرکتها برای برآوردن تقاضای مشتریان در حال فعالیت هستند: تقاضا برای محصولات بازیافتی تولیدکنندگان را تشویق می کند تا در تلاش سالم برای محیط زیست برای تهیه این محصولات مشارکت کنند.

نتیجه نهایی این است که خرید محصولات با محتوای بازیافتی از قوی بودن بازار این مواد بازیابی شده اطمینان می دهد. بنابراین ، هرگز قدرت مصرف کنندگان را دست کم نگیریم!

5- خرید محصولات بازیافتی به ایجاد اشتغال کمک می کند

آیا می دانید بازیافت 6 برابر شغل بیشتری نسبت به ارسال زباله به محل دفن زباله ایجاد می کند؟ بسیاری از مشاغل و مشاغل فردی به بازیافت متکی هستند. بنابراین وقتی کالای بازیافتی خریداری می کنید ، به تحریک اقتصاد و اشتغال همسایگان خود کمک می کنید.

نتیجه

بنابراین ، در اینجا پنج دلیل وجود دارد که شما باید محصولات بازیافتی بیشتری بخرید! چندان هم بد نیست ، درست است؟
به یاد داشته باشید : پس از کاهش و استفاده مجدد ، بازیافت می آید ! اما ، بدون بازار محصولات بازیافتی ، همه تلاش های ما برای بازیافت می تواند بی فایده باشد!

بنابراین ، دفعه بعد که در حال خرید هستید ، مراقب محصولاتی باشید که به طور کامل یا تا حدی با محتوای بازیافتی ساخته شده اند!

بازدید : 44
دوشنبه 26 مهر 1400 زمان : 10:54

هنگامي كه مريلند قانوني مبني بر ممنوعيت بسته بندي مواد غذايي از جنس فوم فاضلاب تصويب كرد ، رايان جيمز آماده شد.

جيمز مي گويد: "كانتيناي مادر در چند قدمي اقيانوس اطلس قرار دارد و زباله هاي شماره يك كه در ساحل مي بينيم ظروف فوم پلي است."

مريلند اولين ايالتي شد كه ممنوعيتي را وضع كرد كه رستوران ها ، كافه ها ، كاميون هاي مواد غذايي و سوپر ماركت ها را بسته بندي مواد غذايي در ظروف فومي ممنوع مي كند. اين ممنوعيت از 1 ژوئيه 2020 اعمال مي شود. چندين شهر از نيويورك و سياتل گرفته تا فريپورت ، مين و اينسينيتاس ، كاليفرنيا ، قوانين مشابهي را تصويب كرده اند. ممنوعيت هاي ديگر پلاستيك هاي يكبار مصرف ، از جمله ني ، به اجرا گذاشته شده است.

فوم پلي استايرن - كه اغلب با نام تجاري آن ، Styrofoam ناميده مي شود - از مواد سمي مانند رزين هاي مصنوعي ، پلي استرها و پلاستيك ها ساخته شده است . سازمان بهداشت جهاني آن را بعنوان سرطان زا طبقه بندي كرده است . تجزيه شدن همان محفظه اي كه براي حمل و نقل استفاده مي شود بيش از يك ميليون سال طول مي كشد تا در محل دفن زباله جايي كه با ساير پلاستيك هاي يكبار مصرف مانند ني ، فنجان و جام يكبار مصرف دسري قلبي شكل فضايي مشترك دارد ، تجزيه شود .

ديويد تايلر ، استاد شيمي در دانشگاه اورگان مي گويد: "وقتي مردم در مورد جمع آوري زباله هاي پلاستيكي مي شنوند ، مي خواهند كاري انجام دهند." "اين ممنوعيت ها به منظور جلوگيري از پلاستيك هايي است كه به خوبي تخريب نمي شوند ، از محيط خارج است."

به دنبال راه حل هاي پايدار

با ممنوعيت هايي كه اغلب استفاده از فوم پف كرده و پلي استايرن شماره 6 را پوشش مي دهد (معمولاً به شكل ظروف پلاستيكي سياه كه اغلب ديده مي شود و داراي درب هاي شفاف است) ، قانون رستوران ها را مجبور كرده است كه ظروف جايگزين جايگزين پيدا كنند. اگرچه طيف گسترده اي از گزينه ها وجود دارد ، اما محصولات ساخته شده از موادي مانند كاغذ بازيافتي ، نيشكر و قارچ بسيار گرانتر از ظروف فوم هستند.

جيمز به طور متوسط شش سنت بيشتر براي هر ظرف هزينه مي كند كه بين ژوئن و دسامبر 2018 به 1800 دلار برآورد مي شود. جيمز با حاشيه هاي ريز تيغ در آشپزخانه ، مبلغ شش سنت به هر سفارش غذاخوري اضافه كرد تا بتواند هزينه ها را جبران كند. عليرغم ذكر هزينه در منوها ، ثبت نام و رسيدها ، هيچ كس از هزينه اضافي براي ظرف غذاي جايگزين شكايت نكرده است.

جيمز مي گويد: "مردم اتهام را مي بينند و فكر مي كنند ،" اين شش سنت است اما چه كسي اهميت مي دهد زيرا براي محيط زيست است. "

برخي از شهرها ، از جمله نيويورك ، جايي كه ممنوعيت فوم پلي استايرن در 1 ژانويه 2019 به اجرا درآمد ، به مشاغل اجازه مي دهند در صورت خريد محصولات جايگزين براي جذب بسيار گران قيمت ، درخواست معافيت كنند.

در كاليفرنيا ، يوهان انگمن براي مشترياني كه در هر 9 مكان صبحانه جمهوري ناهارخوري مي كنند ، ظروف رفتني ساخته شده از مواد تجزيه پذير و ني هاي فلزي قابل استفاده مجدد را به جاي پلاستيك انتخاب كرد.

اينگمن هنگامي كه اولين مكان را در سال 2015 باز كرد ، محصولات را انتخاب كرد (و قبل از سن ديگو ، ايروين و اينسينيتاس ، شهرهايي كه محل هاي صبحانه جمهوري را اداره مي كند ، ممنوعيت استروفوم و ساير پلاستيك هاي يكبار مصرف). هزينه محصولات بيشتر است و رستوران هزينه هاي بالاتري را به عنوان بخشي از هزينه انجام تجارت جذب مي كند ، زيرا انگمن معتقد است كه انجام اين كار سود زيادي به محيط مي رساند.

او مي گويد: "تجارت بيرون از خانه بسيار بالاتر از گذشته است ، كه باعث ايجاد ضايعات فوم پلي استر مي شود." "اگر شما يك جعبه جعبه غذاي [Styrofoam] با قيمت 25 دلار خريداري مي كرديد و هزينه خريد يك جعبه غذاي تخريب پذير با قابليت تخريب 64 دلار است ، به قيمت نهايي اضافه مي كند ، اما من فكر مي كنم ارزش هر پني را دارد ... من مي خواهم وجدان داشته باشم و رستوراني را اداره كنيد كه حداقل سعي مي كند در مسير درست حركت كند. "

واكنش تند عليه ممنوعيت ها

اين قانون بحث برانگيز بوده است. انجمن رستوران هاي كاليفرنيا بيانيه اي منتشر كرد كه تا حدي مي گويد: "اگرچه بسياري از اين تلاش ها براي ممنوعيت محصولات خاص به عنوان وسيله اي براي از بين بردن زباله پشتيباني مي شود ، اما ممنوعيت ظروف غذا بيرون آوردن راه حل جادويي گلوله نيست ، به ويژه هنگامي كه بسته بندي جايگزين مي تواند به همين راحتي زباله مي شود ممنوعيت هاي تصور شده ، صاحبان رستوران ها و مشتريان را با افزايش هزينه مجازات مي كند ، و رستوران ها را مجبور به استفاده از محصولات پايين تر مي كند و راحتي غذاهاي خارج از غذا را كاهش مي دهد. "

اريك كينگ ، صاحب خانه خرچنگ Sea King در شهر اليكوت ، مريلند ، با اين ممنوعيت مخالفت كرد و به Baltimore Sun گفت: "اين باعث افزايش قيمت ها مي شود."

پلاستيك هاي زيستي و ظروف قابل كمپوست: پيچيده است

پلاستيك هاي زيستي از گياهاني مانند نيشكر يا ذرت يا ساير منابع غير نفتي ساخته مي شوند. استخراج شكر از اين گياهان و تبديل آن به اسيد پلي لاكتيك (يا PLA) يك ماده مهندسي شده ايجاد مي كند كه اغلب در ظروف غذا مورد استفاده قرار مي گيرد و به عنوان جايگزين هاي پايدار براي پلاستيك مشتق از نفت به بازار عرضه مي شود.

ردپاي كربن ممكن است كوچكتر باشد اما هنوز مسائل زيست محيطي از جمله ميزان زمين و كود مورد نياز براي توليد اين محصولات وجود دارد. ( گزارشي از Clean Water Action نشان داد كه توليد محصولات پلي استايرن معمولي از انرژي و آب كمتري نسبت به جايگزين هاي كاغذ يا نشاسته ذرت استفاده مي كند ، بيوپلاستيك ها در مقايسه با پلاستيك هاي معمولي هيچ تاثيري در كاهش انتشار گازهاي گلخانه اي ندارند). در حالي كه برخي از پلاستيك هاي زيستي را مي توان كمپوست كرد، بسياري نمي توانند و گزارش اشاره كرد كه اكثر ظروف يكبار مصرف هنوز به محل دفن زباله مي روند زيرا جريانهاي بازيافت جداگانه اي براي محصولات قابل بازيافت وجود ندارد و اكثر تأسيسات نمي توانند آنها را بپذيرند. بر اساس اين گزارش ، اين بدان معناست كه رستوران ها چاره اي جز ارسال آنها به محل دفن زباله ندارند.

انگمن با يك آهنگساز تجاري قرارداد بست كه مواد زائد ، از جمله ظروف كمپوست را كه در رستوران دفع مي شود جمع آوري مي كند اما اعتراف مي كند كه مشترياني كه جعبه ها را براي رفتن مي برند ، مناسب اند كه آنها را در سطل زباله بيندازند. هنگامي كه در محل دفن زباله قرار مي گيريد ، اين جعبه هاي كمپوست اكسيژن كافي براي تجزيه دريافت نمي كنند و تحقيقات نشان مي دهد كه مي تواند منجر به توليد بيشتر متان شود - يك گاز گلخانه اي قوي كه به تغييرات آب و هوايي كمك مي كند.

تايلر مي گويد: "اين يك مسئله سياه و سفيد نيست." "شما بايد همه تاثيرات زيست محيطي را بررسي كرده و تصميم بگيريد كه كدام گزينه بهتر است."

مشتريان و رستوران ها هر دو در از بين بردن پلاستيك هاي يكبار مصرف نقش دارند

براي جيمز ، اجتناب از پلاستيك هاي يكبار مصرف در اولويت بود. او در حمايت از اين ممنوعيت در برابر رهبران دولت ايالت مريلند شهادت داد زيرا معتقد است كه بدون قانون ، تعداد كمي از صاحبان رستوران ها از استروفوم و ديگر پلاستيك هاي يكبار مصرف فاصله مي گيرند.

او مي گويد: "اطلاعات كافي از سوي صاحبان رستوران وجود ندارد ... كه محصولات جايگزين مقرون به صرفه و همچنين استراتژي هاي بازيابي هزينه به راحتي در دسترس آنها است." [اين صورت حساب ها] مطمئن شويد كه مي توانيم يك روز ديگر ادامه دهيم و آنها به عمر طولاني تر زمين كمك مي كنند.

انگمن كه اعتراف مي كند از كاربران مشتاق سرويس هايي مانند Uber Eats و Postmates استفاده مي كند ، اذعان مي كند كه وابستگي ما به چنين سرويس هاي درخواستي تاثير قابل توجهي بر محيط زيست مي گذارد. او معتقد است كه مشاغلي مانند تغيير مواد غذايي تجزيه پذير يا كمپوست قابل استفاده يكبار به تنهايي مشكل را حل نمي كند. به گفته وي ، مشتريان بايد در مورد نحوه برخورد با اقلام مصرفي خود آموزش ببينند تا مطمئن شوند در محل دفن زباله قرار نمي گيرند.

انگمن: "ابتدا ، ما بايد مردم را با ايده [مراقبت از زباله هاي پلاستيكي يكبار مصرف] و استفاده از محصولات جايگزين [در رستوران ها] عادت دهيم و سپس مرحله دوم آن را به سطح بعدي و دفع صحيح اقلام عادت دهيم." مي گويد. "حركت بعدي من اين است كه به مشتريان خود آموزش دهيم كه چگونه اين كار را انجام دهند ، اما همه چيز بايد با آموزش در مورد مسائل شروع شود و ممنوعيت كمك در اين زمينه را ممنوع مي كند. ما بايد مردم را از محصولاتي كه استفاده مي شود آگاه كنيم و آنها را از حمايت از تغييرات هيجان زده كنيم ، در غير اين صورت بقيه مهم نيستند. "

بازدید : 48
پنجشنبه 22 مهر 1400 زمان : 9:43

بیش از دو سوم کشورهای عضو سازمان ملل متحد اعلام کرده اند که آماده توافق جدید برای جلوگیری از افزایش موج زباله های پلاستیکی هستند. این پیمان مشابه توافق آب و هوایی پاریس و پروتکل مونترال برای جلوگیری از تخریب ازن است.

وقتی صحبت از اندازه گیری انتشار CO2 می شود ، معیارها ساده هستند. دانشمندان می توانند مقدار CO2 موجود در جو را در حال حاضر 412 قسمت در میلیون اندازه گیری کنند. علاوه بر این ، توافق پاریس در مورد هدف محدود کردن افزایش دما به زیر 2 درصد سانتی گراد ، اتفاق نظر داشت.

بزرگترین چالش های اجرا چیست؟

یکی از چالش های اصلی برای اجرای یک معاهده جهانی در مورد زباله های پلاستیکی عدم وجود داده های مورد توافق جهانی است . به دست آوردن اندازه گیری دقیق مقدار پلاستیکی که در حال دفع ، سوزاندن یا جاری شدن به اقیانوس است ، تقریباً غیرممکن است. حتی معتبرترین مقالات علمی در این زمینه بر مبنای استنباط از نقاط محدود داده است. معاهده جهانی برای تعیین میزان آلودگی پلاستیک و ایجاد اهداف مبتنی بر علم به یک معیار پذیرفته شده جهانی نیاز دارد .

چگونه می توان آنها را حل کرد؟

معاهده پلاستیک جهانی در عوض باید به دنبال ایجاد اهداف مبتنی بر علم از اندازه گیری میزان ریز پلاستیک در بدن خود باشد.

یک مطالعه اخیر از دانشگاه پزشکی وین در اتریش ، نمونه های مدفوع انسان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد و یک میانگین 20 تکه میکروپلاستیک در هر 10 گرم مدفوع پیدا کرد . این امر تعجب آور نیست زیرا میکروپلاستیک ها در آب لوله کشی ، آبجو ، نمک ، غذاهای دریایی ، شکر ، الکل و عسل یافت می شوند.

یک پیمان جهانی پلاستیک را بر اساس اهداف محدود کردن قطعات در میلیون میکروپلاستیک در بدن انسان تصور کنید . شاید این چارچوب بتواند به تصویب یک معاهده پلاستیک کمک کند همانطور که توافقنامه پاریس از قطعات در میلیون CO2 در اتمسفر به عنوان معیار اصلی استفاده کرد.

"یک معاهده جهانی پلاستیک را بر اساس اهداف محدود کردن ریزپلاستیک ها در بدن انسان تصور کنید "

شما نمی توانید آنچه را که نمی توانید اندازه بگیرید مدیریت کنید. داشتن معیار جهانی ریزپلاستیک PPM در بدن انسان به شناسایی عوامل محرک اصلی آلودگی پلاستیک در جوامعی با بالاترین سطح ریزپلاستیک کمک می کند. از این داده ها می توان برای شکل دهی خط مشی و تمرکز تلاش ها بر روی راه حل ها استفاده کرد. یک چیز مسلم است ، آلودگی پلاستیک در حال تبدیل شدن به یک مسئله شخصی است زیرا مردم از تاثیرات آن بر سلامتی آگاه می شوند.

برچسب ها پلاستیک , یکبار مصرف ,

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • بازدید امروز : 40
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 222
  • بازدید کلی : 8971
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه